Actualitat Mútua, Sector assegurances

Un model saludable de mútua

“Qui té un perquè per viure, trobarà gairebé sempre un com.” Viktor Frankl

Editorial publicada al darrer número de la revista per als mutualistes de Mútua General de Catalunya.

L’entitat responsable és la que fa avançar i créixer el seu entorn alhora que ella avança i creix. Aquesta és la nostra missió i la nostra raó de ser, a la qual som molt fidels.

La cultura corporativa d’una empresa és la “característica innegociable que defineix no només el propòsit d’una empresa sinó la seva pròpia existència”. Aquesta definició tan contundent és del jugador de bàsquet Pau Gasol i la vaig llegir no fa gaire en un article seu a Expansión titulat “La cultura sí importa”. Em va fer reflexionar sobre tot allò que implica un model de cultura saludable en una empresa, la qual cosa em suggereix una combinació d’exigència, compromís, fidelitat, generositat i, en general, de comportaments que incorporen uns valors i principis determinats molt lligats a la vocació de servei.

A la Mútua, el nostre model d’actuació se centra a generar valor real per als mutualistes. Treballar perquè se sentin confiats, còmodes i contents de formar-ne part. Aquesta és la nostra màxima prioritat. La Mútua basa la seva cultura corporativa en una sèrie de principis agrupats en quatre pilars o “fonaments”, que són: bon govern i transparència, empleats i entorn laboral, entorn i medi ambient, i mutualista i mercat.

Un dels pilars bàsics del nostre model, sens dubte, són els mutualistes i també el mercat com a factor d’èxit que ens permet adaptar les nostres estratègies a un entorn canviant. Hem d’observar atentament la competència a fi de prendre decisions o dissenyar estratègies que ens permetin competir adequadament per tal d’oferir allò que realment necessita l’assegurat. D’altra banda, la innovació i la tecnologia també són peces clau per obtenir l’èxit, orientades a generar valor per als  mutualistes i a donar solucions a les seves demandes asseguradores i de servei.

La nostra funció primordial com a entitat asseguradora especialitzada en salut és, al capdavall, “cuidar” la relació amb el mutualista, motor de la nostra activitat, que es troba tant sí com no, al centre de les nostres decisions. Per aconseguir-ho, comptem amb els millors professionals i col·laboradors, amb coneixements, habilitats i, sobretot, amb l’actitud necessària, implicats en el creixement i en la millora permanent de l’entitat.

Amb aquesta extensa introducció –que no és altra cosa que una declaració d’intencions–, l’única cosa que vull transmetre és l’íntima satisfacció que em produeix comprovar com, de vegades, el testimoni espontani d’una mutualista ens ressitua i ens reubica en la nostra posició de sortida i, alhora, en la línia de meta. És a dir, en el perquè de la nostra existència i en la missió que hem de complir cada dia.