Actualitat Mútua, Sector assegurances

Una mútua viva és una mútua amb futur

Si em preguntessin amb què somia un directiu d’una mútua de salut o quina és la meva visió, diria que somio amb una organització viva, alegre, amb colors, centrada en el que vol el mutualista, empàtica i proactiva, que és solidària i s’implica amb la societat. Perquè si no som així, per molt que tinguem la millor assegurança de salut del mercat, sense aquesta mentalitat de servei, no seríem el que som avui dia ni tindríem un gran futur per endavant.

M’agrada projectar la imatge d’una mútua que fa bé les coses, que escolta els seus mutualistes i els resol els problemes, una mútua que els ofereix accés a la millor atenció mèdica i a les cobertures que necessiten en tot moment, que els somriu quan els parla per telèfon o quan entren als “Espais Mútua” de les 21 oficines que tenim repartides per tot Catalunya.

M’agrada que la Mútua sigui un referent en assegurances de salut, i si em preguntessin quina penso que és la nostra realitat actual, diria amb honestedat que som una gran mútua, que ens esforcem per fer bé el que fem i que, com a conseqüència de la qualitat de la feina ben feta, tenim el reconeixement del col·lectiu més important per a nosaltres, el mèdic. Als estudis publicats pels col·legis oficials de metges de Barcelona (COMB) i de Girona (COMG), la Mútua General de Catalunya és considerada, any rere any, com l’entitat de caràcter mutualista més ben valorada de Catalunya.

Un altre reconeixement, pel que fa a la gestió, que m’agrada destacar i pel qual sento un gran orgull és que la Mútua és un dels casos d’èxit empresarial citats pel llibre, publicat el 2017, Marketing de ciudades, de Philip y Milton Kotler, reconeguts experts en màrqueting.

D’altra banda, la tasca social de la nostra Fundació gaudeix d’un reconeixement molt significatiu en forma de premis. Per l’activitat solidària “1 origami 1 euro”, en què participen cada any més de 80.000 nens i nenes de Catalunya, hem rebut el premi Movers and Shakers Awards 2018, del Barcelona International Business Club, i també hem rebut els Premis de Marketing i Comunicació d’INESE del 2014, entre d’altres.

Em sento molt orgullós que siguem l’entitat millor valorada pels metges i de ser reconeguda pels estudiosos del màrqueting. M’enorgulleix que s’impliquin amb nosaltres milers de nens i nenes que participen cada any en la nostra campanya solidaria “1 origami 1 euro” i, per descomptat, de comptar amb la confiança de vostès, els mutualistes, una confiança que ens renoven any rere any perquè també consideren que fem bé les coses.

Com sempre defenso, no volem ser els més grans, sinó ser els millors, i ser diferents, i tant de bo vostès també ho visquin com nosaltres, perquè això vol dir que ho estem fent bé.